Резюме – це достатньо короткий документ, що презентує вас роботодавцю в якості потенційного працівника, кандидата на певну вакансію. Воно має одну мету – найкращим чином подати ваші знання, досвід та особисті якості роботодавцю, щоб він запросив вас на співбесіду (зразки резюме: 1, 2).
Через руки роботодавця проходять сотні резюме. Ваше резюме будуть читати в середньому 30 секунд, як показали результати спеціального дослідження. Тож від того, наскільки правильно воно буде складено, безпосередньо залежатиме його ефективність. Неможливо створити перше враження вдруге. Тому у Вас є один шанс досягти успіху за допомогою резюме в той момент, коли його читають вперше.
Оформлення резюме. Перше, що кидається в очі роботодавцеві – це оформлення вашого резюме.
Запам’ятайте основні правила:
Папір – якісний, білий; формат А4; роздруковуйте оригінал резюме на лазерному чи струменевому принтері тільки з однієї сторони аркуша (вигляд презентабельніший).
Шрифт – використовуйте широко розповсюджені Times New Roman чи Arial розміром від 10 до 14.
Текст – Обов’язково друкований (написане від руки резюме ніхто читати не буде); великі поля; достатня відстань між рядками та розділами; не зловживайте дрібними елементами оформлення: (курсивом, жирним шрифтом, підкресленням, словами з великих букв).
Розділи – потрібно формалізувати, або звести в таблицю (необов’язково креслити рамки і роздільні лінії таблиць, достатньо, якщо текст буде розміщений по колонках і добре структурований), або кожен новий розділ розпочинати з нового рядка. Напишіть заголовки до кожного розділу крупним шрифтом, щоб око легко витягувало необхідну інформацію. Використовуйте абзаци. Вони повинні бути не більше восьми рядків, щоб суттєві факти не заховались в глибині великого абзацу.
Об’єм – текст резюме повинен займати 1 аркуш у молодого спеціаліста, а у спеціаліста з досвідом не більше 3 сторінок.
Оформлення – резюме повинно бути оформлене в одному стилі і чим простіше. Не використовуйте таке оформлення, яке створює проблеми при скануванні чи передачі по факсу (чудна графіка, штрихування, затінення тексту, декоративні шрифти, акуратно використовуйте вертикальні та горизонтальні лінії, а також фотографії).
Стиль написання – коротко (коротко висловлюватись – показник високо рівня культури, не перевантажуйте резюме непотрібними деталями); конкретно; вибірково (не пишіть нічого зайвого); чесно (потурбуйтесь, щоб при необхідності ви змогли підтвердити ті чи інші свідчення документально, чи відповідними прикладами ).
Фото – прикріпляйте фото тільки в тому випадку, коли це спеціально оговорено. Фотографія повинна відповідати її призначенню. Найкращим буде нестудійне, скромне якісне фото в офісному одязі і обстановці, з приємним поглядом і легкою доброзичливою посмішкою. Якщо відправляєте резюме з фото по електронній пошті, то зменшіть його об’єм, що лист не виявився надто «важким». Якщо подаєте в розпечатаному вигляді, то зверніть увагу, щоб принтер якісно роздрукував ваше фото. А от по факсу резюме краще відсилати без фото, бо якість буде нікудишньою.
Структура резюме
РЕЗЮМЕ
Прізвище Ім’я По-батькові
Дата і місце народження, кількість повних років.
Сімейний стан (одружена, незаміжня, одружений, неодружений. Не прийнято повідомляти про цивільний шлюб, розлучення тощо), наявність дітей(вкажіть стать і вік).
(Громадянство – в тому випадку, якщо ви не громадянин тієї держави, в якій пропонують вакансію).
Адреса постійна: Індекс, обл., місто/село, вул., буд.,кв.
Адреса тимчасова: Індекс, обл., місто/село, вул., буд.,кв.
Тел. моб.: (ХХХ) ХХХ ХХ ХХ
Тел.дом.: (код міста)номер телефону (час коли зручно телефонувати)
e-mail: той з якого відсилаєте резюме; краще якщо він складається з ім’я і прізвища, і в жодному випадку не з ніків і кличок.
Ціль:
- вкажіть чітко і лаконічно чому ви звертаєтесь в дану організацію і яку роботу шукаєте;
- вказуйте точну назву посади (як вона заявлена), яку хочете отримати;
- можна вказати мінімальний розмір зарплатні, яка вас задовольнить: «з/п не менше …», але переконайтесь, що це не відлякає роботодавця. Ви повинні добре розуміти ситуацію на ринку праці і знати, скільки може отримувати людина вашої кваліфікації;
- не вказуйте декілька посад одночасно. Це знизить ваші шанси.
А. | Освіта основна ( в зворотному хронологічному порядку): | ||
№. | Дата початку навчання – дата закінчення навчання |
|
|
|
|||
Б. | Освіта додаткова (в зворотному хронологічному порядку): | ||
№. | Дата курсу; Компанія, яка проводила навчання. |
Назви курсів, стажувань, спецкурсів, професійних тренінгів, семінарів ( вказуйте тільки ті курси, які мають відношення до обраної вами вакансії); Закордонні стажування; |
|
В. | Досвід роботи (в зворотному хронологічному порядку): | ||
№. | Дата початку роботи – дата закінчення роботи (місяць і рік) |
Якщо ви молодий спеціаліст без досвіду роботи: проаналізуйте своє стажування чи практику,дипломну роботу, участь у змаганнях, конкурсах, суспільну діяльність. Так ви покажете роботодавцю, що являєтесь цілеспрямованою людиною і здатні аналізувати результати своєї праці. |
|
|
|||
Г. | Додаткова інформація: | ||
Знання мов: | Рідна мова; Іноземна мова; степінь володіння(«професійно», «вільно», «технічна», «вільне читання та переклад»); ( не вказуйте мови, в яких у вас базові знання і ви можете на них «читати і перекладати зі словником») |
||
Робота з комп’ютером: | Володіння ПК; Перерахуйте основні програми, якими ви дійсно володієте (бухгалтерські програми, графічні редактори, інтернет, електрона пошта, тощо); (не включайте в перечень Norton Commander чи Windows, цим ви нікого не здивуєте) |
||
Спеціальні навики:(вказуєте тільки те, що може пригодитись на очікуваній посаді) | Наявність авто, водійські права; Навики швидкісного набору тексту тощо; |
||
Ваші переваги: | Вкажіть декілька своїх особистий рис, які відрізняють вас від інших і допомагають вам досягнути потрібних результатів в роботі:
|
||
інтереси та захоплення: (2-3 захоплення) (якщо вони мають відношення до роботи, чи їх можна порахувати серйозним досягненням) |
Краще вказувати активні захоплення (спорт, туризм, танці тощо), ніж побутові (дача, рибалка, полювання тощо) | ||
Інше, що може мати значення для роботодавця |
|
||
Д. | Рекомендації можу надати. Не вказуйте імена людей, які готові вам надати рекомендації в самому резюме. Підготуйте рекомендації на співбесіду. В ідеалі було б добре мати рекомендації з попередньої роботи, а також викладача з інституту. В рекомендаціях вказуйте повне ім’я і посаду людини, яка надає рекомендацію, та її контакти. |
Дата:
«__» ___________ 20__ рік
Адаптуйте своє резюме до вимог роботодавця.
Не використовуйте одне резюме на всі випадки життя і не розсилайте його по всіх фірмах одразу без змін. Кожен раз варто як слід обдумати, які якості будуть цінуватись на новій роботі, і відповідно цьому модифікувати своє резюме. Воно повинно бути продуманим. Зміст резюме повинен повністю відповідати напрямку роботи, на яку ви претендуєте. Якщо ви можете займати різні посади, відсилайте декілька резюме.
Обов’язково перевірте ваше резюме.
Перш за все перевірте, чи не містить ваше резюме орфографічні та граматичні помилки. Не довіряйте комп’ютерному редактору. Перечитайте його вголос після написання, щоб переконатись у відсутності помилок і двозначностей. Перед тим, як відсилати резюме, ще раз перевірте правильність і повність ваших контактних даних.
Напишіть супроводжуючий лист.
Супроводжуючий лист призначений для підтримки резюме. Він повинен зацікавити роботодавця та заставити його прочитати ваше резюме до кінця. Перевірте, щоб між змістом резюме і супроводжуючого листа не було розбіжностей.